"Ми - команда! Вчимося розуміти одне одного"

Практичний психолог та завуч з виховної роботи Миколаївської гімназії №16 запросили Миколаївський осередок БФ «Голоси дітей» для проведення заходу з 4 класами на тему: "Ми - команда! Вчимося розуміти одне одного" 27.02.2025.

Під час заходу учні граючи виконували різні творчі завдання, опановувати нові форми взаємодії, через рольові ігри, шукали власні стратегії долання тривожності, приборкувати свої страхи, як справжні герої і цікаво та корисно проводили час зі своїми однолітками.

На зустрічі учні гімназії змогли:

- розвинути соціальний інтелект: сформувати та прокачати навички спілкування, взаємодії з оточуючими;

- дізнатися більше про спілкування без конфліктів;

- покращити навички самопрезентації; 

- провести час цікаво в атмосфері доброзичливості та принятия.


Миколаївська гімназія №16 дуже вдячна Миколаївському осередку БФ «Голоси дітей» за співпрацю та проведення цікавого та насамперед корисного для наших учнів заходу.

Ділимось:

«У пастці обману: правда про наркотики»

27.02.25 відбувалася година спілкування практичного психолога з учнями 5-7 класів на тему: «У пастці обману: правда про наркотики».
___________________________________________________________________________________

На годині спілкування учні гімназії:

- дізналися, що наркотики – це небезпечна пастка, яка руйнує здоров’я, стосунки з рідними та майбутнє. Вони зрозуміли, що ті, хто пропонує наркотики, насправді обманюють, заманюючи у залежність;

- навчилися розпізнавати неправдиву інформацію про наркотики та зрозуміли, чому важливо вміти сказати тверде «ні»;

- усвідомили, що справжня сила – не в тому, щоб піддатися спокусі, а в тому, щоб зробити правильний вибір і берегти своє здоров’я;

- закріпили знання про те, що наркотики не допомагають вирішити проблеми, а створюють їх ще більше.

__________________________________________________________________________
Коротко про те, про що була зустріч:

Часто про наркотики можна почути в фільмах, музиці чи навіть від знайомих. Але що про них правда, а що – обман?

Наркотики обіцяють «приємні відчуття», але насправді вони руйнують здоров’я, життя та майбутнє. Вони викликають залежність – коли людина вже не може без них і постійно шукає нову дозу. Це небезпечно не тільки для здоров’я, а й для стосунків із рідними, друзями, навчання та мрій про майбутнє.

Наркотики – це пастка. Ті, хто їх продає, намагаються обдурити та заманити людей, але тепер ви знаєте правду: це не вихід із проблем і не розвага, а серйозна небезпека.

Запам’ятайте: справжня сила – це вміти сказати «ні» тому, що може зруйнувати ваше життя! Бережіть себе та робіть правильний вибір! 💙

Ділимось:

Тиждень просвіти з платіжної безпеки

 #ТижденьБезпечногоІнтернету
#ТижденьПросвіти з платіжної безпеки
#КіберВиклик
#ШахрайГудбай 
 #КібербезпекаФінансів

У Миколаївській гімназії № 16 соціальним педагогом  Грінгауз Т. А. у період з 10 по 14 лютого були проведені освітні заходи на тему платіжної безпеки до Дня безпечного Інтернету, розробленими експертами Національного банку України в межах Тижня просвіти з платіжної безпеки, які були спрямовані на підвищення обізнаності дітей та молоді про безпеку під час здійснення безготівкових та онлайн - розрахунків. Учні початкової ланки переглянули казки з платіжної безпеки: «Пухнастик і платіжна картка», «Пригоди банкоматика». З учнями середньої школи проведені інтерактивні заняття з платіжної безпеки в стилі магічного світу Гаррі Поттера на тему: «Чари кіберзахисту. Змагання факультетів школи Гоґвортс», інтерактивний #КіберВиклик № 4 «Безпека чи пастка?», «Правила платіжної безпеки. Види шахрайства»; «Поради з кібербезпеки та схеми шахрайства у воєнний час»; «Повчальні відео про платіжне шахрайство». Учні познайомилися з правилами та способами створення паролів; захистом сторінок у соціальних мережах; основами платіжної безпеки, з видами та сценаріями шахрайства, із правилами платіжної безпеки, щоб вберегтись від випадків шахрайства; навчалися користуватися безготівковими грошима та як оберігати кошти від шахраїв; поліпшили свої знання про кібергігієну, платіжну безпеку та сформували культуру безпечної поведінки у віртуальному просторі. Здобувачі освіти отримали поради як стати відповідальними користувачами Інтернету.

Проведені заходи були спрямовані на розвиток вміння безпечного поводження в мережі і формування навичок безпечної роботи в Інтернеті.

   

                                           

  
    
  


Ділимось:

Тиждень безпечного Інтернету

      У Миколаївській гімназії №16 у рамках Тижня безпечного Інтернету під гаслом «Разом для найкращого Інтернету», з метою поширення знань про безпечне та відповідальне використання цифрових технологій для дітей та молоді, виховання поважливого онлайнового спілкування учнів задля забезпечення найкращого цифрового досвіду, з 10 по 14 лютого зі всіма учасниками освітнього процесу були проведені різноманітні просвітницькі заходи:
- Година СП: «Безпека в Інтернеті» з переглядом мультфільму «Казка про золоті правила безпечного Інтернету». (1-4 класи)
- Урок - гра: «Як не потрапити в халепу Інтернеті». (3-4 класи)
- Онлайн квест «Подорож безпечною Мережею». (5-6 класи)
- Круглий стіл: «Онлайн загрози для підлітків». (7-9 класи)
    Під час заходів здобувачі освіти обговорювали основні моменти безпеки в Інтернеті та шляхи їх подолання, виконували практичні завдання для закріплення отриманої інформації, напрацьовували пізнавальний матеріал щодо захисту паролів та створення їх надійними, запобігання викраденню особистої інформації, розповсюджених ознак зараження пристрою зловмисним програмним забезпеченням та захисту від нього, як захистити себе від шахрайства та зламу в Інтернеті.
    Щоб допомогти батькам отримати інформацію щодо захисту дітей від впливу шкідливої інформації, були надані правила поведінки дітей в соціальних мережах, рекомендації батькам про навчання нормам і правилам поведінки дітей на просторах Інтернету. Були розроблені поради для батьків та виготовлені пам'ятки з питань безпеки дітей в Інтернеті:
- «Як дізнатися, що дитина стала жертвою кібербулінгу і правильно зреагувати»;
- «Безпека дітей в Інтернеті»;
- «Навчання нормам і правилам поведінки дітей на просторах Інтернету». 
   Вчителі обговорювали питання з тем: «Цифрові інструменти та можливості Google для безпечного Інтернету» та «Безпека в Інтернеті: нові виклики для педагогів».
Проведені заходи були спрямовані на підвищення знань і вмінь користувачів у безпечному використанні  інформаційних технологій.

   


   

Ділимось:

Тиждень безпечного Інтернету 2025

Чим небезпечний інтернет для дітей?

За результатами досліджень соціологів основна маса батьків не уявляють, чим займається їх неповнолітня дитина в інтернеті , які сайти відвідує, на яких чатах спілкується. 

Щоб інтернет був безпечний для дітей, батьки повинні уявляти, які небезпеки підстерігають їх дитини в інтернеті :

  • незаконний контент: "доросла" реклама тютюну, алкоголю, сексу, азартні ігри, порнографія;
  • платні сервіси та послуги, які оплачуються окремо;
  • заклики до асоціальної поведінки, насильства і жорстокості;
  • пропаганда сексуальної експлуатації та суїцидальної поведінки;
  • спілкування на форумах і чатах з шахраями, аферистами і злочинцями під личиною доброзичливців;
  • змушення надання особистої інформації дитини або її сім'ї, яка може бути використана в злочинних цілях.
В Миколаївській гімназії №16 практичним психологом були проведені заходи до тижня безпечного Інтернету
  • Тренінг «Безпечний Інтернет: міф або реальність?» 5-7 класи;
  • Круглий стіл «Безпека в Інтернеті: нові виклики для педагогів»;
  • Перегляд та обговорення мультфільму «Казка про золоті правила безпечного Інтернету» 1- 4 класи;
  • Година практичного психолога: «Засоби масової інформації очима підлітків» 8-9 класи;
  • Були надані рекомендації батькам 1-9 класів щодо безпеки дітей у мережі Інтернет.

 



Ділимось:

Перехідний вік під час війни та дистанційного навчання. Рекомендації шкільного психолога для батьків 5-7 класів.

Ознайомитися з визначенням та проявами перехідного віку, Ви можете на сайті гімназії №16 за посиланням: https://mzosh16.blogspot.com/2025/02/blog-post_12.html

Надалі хочу прописати різноманітні ситцуації, які можуть повторюватися з підлітками у Ваших родинах та як реагувати батькам, щоб не зашкодити, а допомогти:

💡 Ситуація 1: Дитина стала замкненою, дратується на будь-які питання
Приклад: Раніше син із задоволенням розповідав про свій день, а тепер відповідає коротко: «норм», «нічого», «відчепись». На будь-яку пораду реагує агресією.

Що робити?

  • Не тисніть і не змушуйте говорити, якщо дитина не хоче. Просто будьте поруч.
  • Використовуйте «відкриті» запитання: «Що було найкращим у твоєму дні?» замість «Як справи?».
  • Запропонуйте спільну діяльність без примусу (наприклад, прогулянку, приготування їжі). Спілкування під час спільних справ менш напружене.
  • Якщо дитина агресивна – не відповідайте тим самим. Скажіть: «Я бачу, що тобі складно, давай поговоримо, коли будеш готовий».

💡 Ситуація 2: Дитина боїться війни, тривожиться через новини
Приклад: Донька постійно питає, чи не буде вибухів, чи не прийдуть вороги. Перевіряє новини щогодини, погано спить.

Що робити?

  • Обговорюйте страхи без знецінення: «Я розумію, що тобі страшно. Я теж хвилююсь, але ми зараз у безпеці».
  • Поясніть реальну ситуацію відповідно до віку: не залякуйте, але й не приховуйте правду.
  • Обмежте перегляд новин, особливо перед сном. Краще виділити час разом дізнатися важливе і обговорити це.
  • Навчіть технік заспокоєння: повільне дихання (4 секунди вдих – 4 секунди затримка – 4 секунди видих), малювання, фізичні вправи.

💡 Ситуація 3: Дитина не хоче навчатися, каже, що «все без сенсу»
Приклад: Підліток відкриває уроки, але нічого не робить. Говорить: «Навіщо вчитися, якщо все одно майбутнього немає?»

Що робити?

  • Не сваріть, а запитайте: «Що саме тебе засмучує?». Дайте дитині висловити свої думки.
  • Поясніть, що навчання – це не тільки про оцінки, а про можливості. Наприклад: «Ти маєш вибір – або розширювати свої можливості, або чекати, що інші вирішать за тебе».
  • Допоможіть організувати день, щоб уникнути перевантаження. Чіткий графік дає відчуття контролю.
  • Підтримуйте навіть у дрібницях: «Молодець, що приєднався до уроку», «Радий, що ти старався».

💡 Ситуація 4: Дитина постійно сидить у телефоні, ігнорує прохання
Приклад: Мама просить допомогти або сісти за уроки, а син продовжує дивитися TikTok чи грати в ігри, не реагуючи.

Що робити?

  • Визначте чіткі правила використання гаджетів: «Граємо 1 годину після виконаних завдань».
  • Поясніть наслідки, а не забороняйте: «Якщо будеш грати більше, то втомишся і не зможеш нормально спати».
  • Заохочуйте інші активності: прогулянки, настільні ігри, спільне читання чи перегляд фільму.
  • Покажіть власний приклад: якщо ви теж постійно в телефоні, дитина не зрозуміє, чому їй не можна.

💡 Ситуація 5: Дитина переживає через втрату друзів через дистанційне навчання
Приклад: Донька каже, що їй ні з ким спілкуватися, відчуває себе самотньою.

Що робити?

  • Запропонуйте альтернативи: онлайн-зустрічі з друзями, спільні ігри, гуртки за інтересами.
  • Допоможіть організувати живі зустрічі, якщо це безпечно.
  • Підтримуйте соціалізацію через сімейні заходи: спільні поїздки, родинні свята, волонтерство.
  • Поясніть, що дружба може змінюватися, і це нормально. Можливо, з’являться нові друзі.

🌿 Головне, що потрібно дитині – це ваша підтримка та стабільність. Покажіть, що ви завжди поруч, навіть якщо здається, що їй це не потрібно.

Ділимось:

Що таке перехідний вік простими словами та що можуть зробити батьки?

Перехідний вік — це час, коли дитина стає підлітком і починає змінюватися фізично, емоційно та психологічно. Це складний період дорослішання, коли тіло росте, гормони "шаленіють", а настрій може змінюватися щохвилини.

📌 Вік: приблизно з 10 до 16 років, але в кожного трохи по-різному.

📌 Перехідний вік — це тимчасово! Він пройде, а ваша підтримка залишиться найважливішим спогадом для дитини.


Що відбувається з організмом?

🧑‍🦱 Фізичні зміни:
✔️ Стрімкий ріст (дитина може вирости за рік на 10-15 см)
✔️ Зміна фігури (у дівчаток округлюються форми, у хлопців збільшуються м’язи)
✔️ Голос ламається (стає нижчим у хлопців)
✔️ Поява прищів через активну роботу сальних залоз
✔️ Посилене потовиділення
✔️ Починає рости волосся в нових місцях (пахви, ноги, обличчя у хлопців)


Що відбувається з психікою?

🧠 Емоційні зміни:
⚡ Настрій, як "американські гірки" — спочатку весело, потім сумно без причини
⚡ Гострі реакції на критику, навіть на дрібниці
⚡ Виникає бажання бути незалежним від батьків, але водночас потрібна підтримка
⚡ З'являється інтерес до протилежної статі

💭 Мислення змінюється:
✅ Дитина починає більше аналізувати життя та ставити багато запитань: "Хто я?", "Для чого я живу?"
✅ Часто хоче виглядати дорослою і приймати самостійні рішення
✅ Підлітку важливо відчувати себе частиною компанії, друзів

🌪️ Можливі труднощі:
❌ Відчуття самотності та нерозуміння
❌ Зниження самооцінки через зміни у зовнішності
❌ Бажання протестувати (не слухатися, сперечатися)


Що можуть зробити батьки?

💙 Підтримуйте, а не критикуйте. Замість «Що з тобою?» краще сказати: «Я помічаю, що тобі непросто, як я можу допомогти?»
💙 Дозволяйте самостійність, але встановлюйте межі. Наприклад, обговоріть час повернення додому, але не змушуйте "жити за розкладом".
💙 Будьте терплячими. Багато вибухів емоцій — це не злість на вас, а спосіб впоратися з внутрішнім хаосом.
💙 Допомагайте приймати зміни в тілі. Поясніть, що прищі та потовиділення — це нормально, і дайте поради щодо догляду за собою.

Ділимось:

Пошук на сайті

Популярне