Тиждень безпечного Інтернету 2025

Чим небезпечний інтернет для дітей?

За результатами досліджень соціологів основна маса батьків не уявляють, чим займається їх неповнолітня дитина в інтернеті , які сайти відвідує, на яких чатах спілкується. 

Щоб інтернет був безпечний для дітей, батьки повинні уявляти, які небезпеки підстерігають їх дитини в інтернеті :

  • незаконний контент: "доросла" реклама тютюну, алкоголю, сексу, азартні ігри, порнографія;
  • платні сервіси та послуги, які оплачуються окремо;
  • заклики до асоціальної поведінки, насильства і жорстокості;
  • пропаганда сексуальної експлуатації та суїцидальної поведінки;
  • спілкування на форумах і чатах з шахраями, аферистами і злочинцями під личиною доброзичливців;
  • змушення надання особистої інформації дитини або її сім'ї, яка може бути використана в злочинних цілях.
В Миколаївській гімназії №16 практичним психологом були проведені заходи до тижня безпечного Інтернету
  • Тренінг «Безпечний Інтернет: міф або реальність?» 5-7 класи;
  • Круглий стіл «Безпека в Інтернеті: нові виклики для педагогів»;
  • Перегляд та обговорення мультфільму «Казка про золоті правила безпечного Інтернету» 1- 4 класи;
  • Година практичного психолога: «Засоби масової інформації очима підлітків» 8-9 класи;
  • Були надані рекомендації батькам 1-9 класів щодо безпеки дітей у мережі Інтернет.

 



Ділимось:

Перехідний вік під час війни та дистанційного навчання. Рекомендації шкільного психолога для батьків 5-7 класів.

Ознайомитися з визначенням та проявами перехідного віку, Ви можете на сайті гімназії №16 за посиланням: https://mzosh16.blogspot.com/2025/02/blog-post_12.html

Надалі хочу прописати різноманітні ситцуації, які можуть повторюватися з підлітками у Ваших родинах та як реагувати батькам, щоб не зашкодити, а допомогти:

💡 Ситуація 1: Дитина стала замкненою, дратується на будь-які питання
Приклад: Раніше син із задоволенням розповідав про свій день, а тепер відповідає коротко: «норм», «нічого», «відчепись». На будь-яку пораду реагує агресією.

Що робити?

  • Не тисніть і не змушуйте говорити, якщо дитина не хоче. Просто будьте поруч.
  • Використовуйте «відкриті» запитання: «Що було найкращим у твоєму дні?» замість «Як справи?».
  • Запропонуйте спільну діяльність без примусу (наприклад, прогулянку, приготування їжі). Спілкування під час спільних справ менш напружене.
  • Якщо дитина агресивна – не відповідайте тим самим. Скажіть: «Я бачу, що тобі складно, давай поговоримо, коли будеш готовий».

💡 Ситуація 2: Дитина боїться війни, тривожиться через новини
Приклад: Донька постійно питає, чи не буде вибухів, чи не прийдуть вороги. Перевіряє новини щогодини, погано спить.

Що робити?

  • Обговорюйте страхи без знецінення: «Я розумію, що тобі страшно. Я теж хвилююсь, але ми зараз у безпеці».
  • Поясніть реальну ситуацію відповідно до віку: не залякуйте, але й не приховуйте правду.
  • Обмежте перегляд новин, особливо перед сном. Краще виділити час разом дізнатися важливе і обговорити це.
  • Навчіть технік заспокоєння: повільне дихання (4 секунди вдих – 4 секунди затримка – 4 секунди видих), малювання, фізичні вправи.

💡 Ситуація 3: Дитина не хоче навчатися, каже, що «все без сенсу»
Приклад: Підліток відкриває уроки, але нічого не робить. Говорить: «Навіщо вчитися, якщо все одно майбутнього немає?»

Що робити?

  • Не сваріть, а запитайте: «Що саме тебе засмучує?». Дайте дитині висловити свої думки.
  • Поясніть, що навчання – це не тільки про оцінки, а про можливості. Наприклад: «Ти маєш вибір – або розширювати свої можливості, або чекати, що інші вирішать за тебе».
  • Допоможіть організувати день, щоб уникнути перевантаження. Чіткий графік дає відчуття контролю.
  • Підтримуйте навіть у дрібницях: «Молодець, що приєднався до уроку», «Радий, що ти старався».

💡 Ситуація 4: Дитина постійно сидить у телефоні, ігнорує прохання
Приклад: Мама просить допомогти або сісти за уроки, а син продовжує дивитися TikTok чи грати в ігри, не реагуючи.

Що робити?

  • Визначте чіткі правила використання гаджетів: «Граємо 1 годину після виконаних завдань».
  • Поясніть наслідки, а не забороняйте: «Якщо будеш грати більше, то втомишся і не зможеш нормально спати».
  • Заохочуйте інші активності: прогулянки, настільні ігри, спільне читання чи перегляд фільму.
  • Покажіть власний приклад: якщо ви теж постійно в телефоні, дитина не зрозуміє, чому їй не можна.

💡 Ситуація 5: Дитина переживає через втрату друзів через дистанційне навчання
Приклад: Донька каже, що їй ні з ким спілкуватися, відчуває себе самотньою.

Що робити?

  • Запропонуйте альтернативи: онлайн-зустрічі з друзями, спільні ігри, гуртки за інтересами.
  • Допоможіть організувати живі зустрічі, якщо це безпечно.
  • Підтримуйте соціалізацію через сімейні заходи: спільні поїздки, родинні свята, волонтерство.
  • Поясніть, що дружба може змінюватися, і це нормально. Можливо, з’являться нові друзі.

🌿 Головне, що потрібно дитині – це ваша підтримка та стабільність. Покажіть, що ви завжди поруч, навіть якщо здається, що їй це не потрібно.

Ділимось:

Що таке перехідний вік простими словами та що можуть зробити батьки?

Перехідний вік — це час, коли дитина стає підлітком і починає змінюватися фізично, емоційно та психологічно. Це складний період дорослішання, коли тіло росте, гормони "шаленіють", а настрій може змінюватися щохвилини.

📌 Вік: приблизно з 10 до 16 років, але в кожного трохи по-різному.

📌 Перехідний вік — це тимчасово! Він пройде, а ваша підтримка залишиться найважливішим спогадом для дитини.


Що відбувається з організмом?

🧑‍🦱 Фізичні зміни:
✔️ Стрімкий ріст (дитина може вирости за рік на 10-15 см)
✔️ Зміна фігури (у дівчаток округлюються форми, у хлопців збільшуються м’язи)
✔️ Голос ламається (стає нижчим у хлопців)
✔️ Поява прищів через активну роботу сальних залоз
✔️ Посилене потовиділення
✔️ Починає рости волосся в нових місцях (пахви, ноги, обличчя у хлопців)


Що відбувається з психікою?

🧠 Емоційні зміни:
⚡ Настрій, як "американські гірки" — спочатку весело, потім сумно без причини
⚡ Гострі реакції на критику, навіть на дрібниці
⚡ Виникає бажання бути незалежним від батьків, але водночас потрібна підтримка
⚡ З'являється інтерес до протилежної статі

💭 Мислення змінюється:
✅ Дитина починає більше аналізувати життя та ставити багато запитань: "Хто я?", "Для чого я живу?"
✅ Часто хоче виглядати дорослою і приймати самостійні рішення
✅ Підлітку важливо відчувати себе частиною компанії, друзів

🌪️ Можливі труднощі:
❌ Відчуття самотності та нерозуміння
❌ Зниження самооцінки через зміни у зовнішності
❌ Бажання протестувати (не слухатися, сперечатися)


Що можуть зробити батьки?

💙 Підтримуйте, а не критикуйте. Замість «Що з тобою?» краще сказати: «Я помічаю, що тобі непросто, як я можу допомогти?»
💙 Дозволяйте самостійність, але встановлюйте межі. Наприклад, обговоріть час повернення додому, але не змушуйте "жити за розкладом".
💙 Будьте терплячими. Багато вибухів емоцій — це не злість на вас, а спосіб впоратися з внутрішнім хаосом.
💙 Допомагайте приймати зміни в тілі. Поясніть, що прищі та потовиділення — це нормально, і дайте поради щодо догляду за собою.

Ділимось:

Безпека в Інтернеті: нові виклики для педагогів

Вчитель відіграє важливу роль у формуванні безпечної поведінки учнів онлайн. Ось прості та зрозумілі рекомендації для педагогів 1-9 класів.


1-4 класи: перші кроки в цифровому світі

📌 Навчайте дітей основам безпеки – поясніть, що не можна розголошувати особисту інформацію, спілкуватися з незнайомцями та переходити за підозрілими посиланнями.
📌 Демонструйте наочні приклади – використовуйте прості відео, казки, ігри, щоб діти краще зрозуміли правила поведінки в Інтернеті.
📌 Співпрацюйте з батьками – давайте поради щодо батьківського контролю та безпечного використання гаджетів удома.
📌 Пояснюйте, як працюють паролі – навчіть створювати складні паролі та не ділитися ними з іншими.


5-7 класи: критичне мислення та відповідальність

📌 Говоріть про кібербулінг – поясніть, що ображати інших в мережі так само погано, як і в реальному житті. Розкажіть, як захищатися від булінгу та куди звертатися по допомогу.
📌 Навчайте перевіряти інформацію – показуйте, як розпізнавати фейки та маніпуляції, аналізувати джерела.
📌 Обговорюйте правила поведінки в соцмережах – поясніть, що онлайн-активність формує репутацію, і невдалі пости можуть мати наслідки в майбутньому.
📌 Розкажіть про онлайн-шахрайство – навчіть учнів не переходити за підозрілими посиланнями та не ділитися особистими даними.
📌 Використовуйте безпечні ресурси для навчання – знайомте дітей з освітніми платформами та надійними сайтами.


8-9 класи: цифрова грамотність та відповідальність

📌 Говоріть про цифровий слід – поясніть, що все, що вони публікують в Інтернеті, зберігається надовго й може вплинути на майбутнє.
📌 Обговорюйте ризики онлайн-спілкування – попередьте про небезпеку спілкування з незнайомцями, можливі маніпуляції та шахрайство.
📌 Навчайте культури онлайн-спілкування – поясніть, чому важливо бути толерантним у коментарях і не поширювати хейт.
📌 Залучайте учнів до дискусій – використовуйте кейси з реального життя, обговорюйте новини про цифрову безпеку.
📌 Створіть у школі культуру безпечного Інтернету – проведіть тематичні уроки, інтерактивні завдання, квести та тренінги.


💡 Головне завдання вчителя – навчити дітей відповідально та безпечно користуватися Інтернетом. Без паніки, заборон і залякування – а через довіру, розуміння та правильні приклади!


Ділимось:

Рекомендації для батьків щодо безпеки дітей у мережі Інтернет

 

Безпека дітей в Інтернеті: поради для батьків

Сьогодні Інтернет – це невід'ємна частина життя дітей. Але разом із можливостями він несе й ризики. Ось прості та зрозумілі поради для батьків, як захистити дитину в мережі у 2025 році.


1-4 класи: перші кроки в Інтернеті

Контролюйте час в мережі – для молодших школярів достатньо 1-2 годин онлайн-активності на день.
Використовуйте батьківський контроль – налаштуйте безпечний режим на YouTube, Google та дитячих додатках.
Розповідайте про небезпеки – поясніть, що не можна спілкуватися з незнайомцями, відкривати підозрілі повідомлення та переходити за невідомими посиланнями.
Навчіть зберігати особисту інформацію – дитина не повинна повідомляти своє ім'я, адресу, номер телефону та інші дані в мережі.
Будьте прикладом – дотримуйтеся самі правил безпечного використання гаджетів.


5-7 класи: самостійність, але під наглядом

Обговорюйте поведінку в Інтернеті – розкажіть, що таке кібербулінг (образи в мережі) і як діяти, якщо дитина з ним зіткнеться.
Перевіряйте друзів в соцмережах – навчіть дитину приймати запити тільки від знайомих людей.
Поясніть небезпеку вірусів – навчіть не завантажувати підозрілі файли, не відкривати сумнівні сайти та не вводити особисті дані на незнайомих ресурсах.
Спільно вибирайте додатки та ігри – переконайтеся, що вони безпечні та підходять за віком.
Домовтесь про правила – встановіть чіткий час для користування гаджетами та Інтернетом.


8-9 класи: довіра та відповідальність

Говоріть про репутацію в Інтернеті – поясніть, що все, що дитина публікує в мережі, може вплинути на її майбутнє (навчання, кар'єру).
Обговорюйте фінансову безпеку – попередьте про шахраїв, які можуть виманювати гроші або персональні дані.
Контролюйте контент – поясніть про небезпеку шкідливих сайтів, фейкових новин та маніпуляцій.
Навчіть критично мислити – поясніть, що не вся інформація в Інтернеті правдива, і навчіть перевіряти джерела.
Залишайтеся другом – підлітки можуть не розповідати про проблеми, якщо бояться покарання. Будьте відкритими до діалогу!


💡 Пам’ятайте: найкращий захист дитини в Інтернеті – це ваша увага, довіра та спільне навчання!

Ділимось:

"Профорієнтація або куди я можу піти вчитися після 9 класу?"

Вибір майбутньої професії після 9 класу є важливим кроком у житті кожного учня. У місті Миколаїв доступно багато навчальних закладів, які пропонують різноманітні спеціальності для випускників 9 класів. Ось декілька порад та рекомендацій від практичного психолога щодо профорієнтації та вибору подальшого навчання:

1. Оцініть свої інтереси та здібності

  • Запитайте себе: Що мені подобається? Що у мене добре виходить?
  • Пройдіть тести на профорієнтацію (наприклад, на сайті ДСЯО або центрів зайнятості).
  • Поговоріть з батьками, вчителями та практичним психологом у школі.

2. Дізнайтеся про можливості навчання в Миколаєві

Після 9 класу можна вступити до таких навчальних закладів:

Вищі професійні училища (ВПУ):

  • ВПУ суднобудування – спеціальності, пов’язані з кораблебудуванням, монтажем, електротехнікою.
  • ВПУ №21 – підготовка за різними робітничими професіями.

Фахові коледжі:

  • Коледж міжнародного класичного університету ім. П. Орлика – економіка, менеджмент, ІТ.
  • Миколаївське ВПУ технологій та дизайну – швейна справа, дизайн одягу.
  • Будівельний коледж КНУБА – архітектура, будівництво.
  • Коледж економіки та харчових технологій – готельно-ресторанний бізнес, харчова промисловість.
  • Коледж культури і мистецтв – театральне, музичне мистецтво.
  • Коледж транспортної інфраструктури – транспорт, логістика.
  • Коледж фізичної культури – тренерська діяльність, спорт.
  • Юридичний коледж Одеської юридичної академії – право, судочинство.
  • Базовий медичний коледж – медицина, фармація.
  • Політехнічний коледж – інженерія, електроніка.
  • Коледж музичного мистецтва – вокал, гра на інструментах.
  • Коледж ВМУРЛ "Україна" – економіка, право, соціальна робота.
  • Технолого-економічний коледж МНАУ – економіка, АПК.
  • Коледж корабелів НУК ім. Макарова – суднобудування, машинобудування.
  • Коледж МНУ ім. Сухомлинського – педагогічні спеціальності.

3. Розгляньте майбутню кар’єру

  • Дослідіть ринок праці: які професії затребувані в Україні та світі?
  • Дізнайтеся про зарплати, можливості кар'єрного росту.
  • Запитайте себе: чи хочу я працювати одразу після навчання чи продовжувати освіту?
4. Відвідуйте профорієнтаційні заходи

5. Відвідайте дні відкритих дверей

  • Це допоможе вам побачити умови навчання та познайомитися з викладачами.
  • Дізнайтеся про вступні іспити та перспективи після випуску.

6. Підготуйтеся до вступу

  • Дізнайтеся про умови вступу: чи потрібні іспити або співбесіда?
  • Покращіть свої оцінки у школі – це вплине на конкурсний відбір.
  • Якщо потрібно, запишіться на підготовчі курси.

7. Не бійтеся змінювати рішення

Якщо ви зрозумієте, що вибрали не ту спеціальність, завжди є можливість перевчитися або здобути нову професію. Головне – знайти справу, яка приносить вам задоволення та перспективи!

Бажаю вам успіху у виборі професійного шляху! 🚀

Ділимось:

Ти як?

В межах Всукраїнської програми ментального здоров'я "Ти як?", ініційованої першої леді України Оленою Зеленською стартувала комунікаційна компанія.

Мета компанії- сприяти формуванню в суспільстві культури піклування про ментальне здоров'я,дати розуміння та показати інструменти,які допоможуть українцям дбати про свій внутрішній стан.

В Миколаївській гімназії №16 була проведена година психолога 22.01.25 з учнями 5-6 класів на тему: Вплив друзів на моє життя.

Мета:

  • Ознайомити учнів з поняттям дружби та її впливом на особистість.
  • Навчити аналізувати вплив друзів на власні вчинки та емоційний стан.
  • Формувати вміння вибудовувати здорові стосунки.

Ділимось:

Пошук на сайті

Популярне